Sider

lørdag den 17. oktober 2015

Havregrynskager med kokos

Med udgangspunkt i denne opskrift fra Foodinmybelle, har jeg fået fiflet mig frem til de bedste havregrynskager, jeg har smagt til dato!

Jeg har aldrig brudt mig om de flade og tørre havregrynskager fra butikkerne, som nærmest smuldrer  i hænderne ved den første bid. De havregrynskager som denne opskrift fremtryller, er til gengæld velsignet med en lækker blød og konfektagtig indre, under en knasende sprød overflade.

Ingredienser:
100 g. blødt smør
100 g. sukker
100 g. brun farin
1 æg
100 g. hvedemel
½ tsk. natron
1 knsp. salt
100 g. havregryn
100 g. kokosmel

Fremgangsmåde:
Bland smør, sukker og brun farin. Tilsæt ægget og rør godt. Tilsæt resten af ingredienserne og bland/ælt til en jævn masse. Fordel dejen i 32 klatter og tryk dem let flade.

Kagerne bages i en forvarmet ovn ved 180 grader varmluft i ca. 7 minutter, eller til de har fået en mørkere gylden farve i kanten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar